Aktuality

Vytlačte si náš záznam o dopravnej nehode

Vytlačte si náš záznam o dopravnej nehode a majte náš kontakt vždy poruke.

záznam o dopravnej nehode

LITIS v novinách

Každú dopravnú nehodu riešime komplexne. Klient na tom získa

Rozhovory, oPoistení.sk

Každú dopravnú nehodu riešime komplexne. Klient na tom získa

Ak máte po úraze alebo autonehode zničené zdravie, ste bez finančnej pomoci rodiny stratený. Odškodné, ktoré vám vypočíta poisťovňa, je nízke a často nestačí ani na základnú liečbu.

Ako tvrdí v rozhovore pre portál oPoistení.sk Mg. Michal Tomáň zo spoločnosti LITIS odškodnenie, s.r.o., v 90 % prípadov daný bodový systém pomáha získať klientom spravodlivé mimosúdne odškodnenie. „Existuje však zhruba 10 percent prípadov, na ktoré legislatíva bohužiaľ nestačí. V tomto smere sú Slováci napríklad oproti Česku diskriminovaní…“
Do akej miery je voči klientom, čiže účastníkom nehody, ústretová legislatíva, napríklad zákon o povinnom zmluvnom poistení či Občiansky zákonník?
Môžeme povedať, že zákonodarca mal snahu byť v tomto smere ústretový. Podľa zákona výška bolestného a náhrady za sťažené spoločenské uplatnenie sa určuje podľa tabuľky bodového hodnotenia. Posudzujúci lekár vydáva lekársky posudok o bolestnom a o sťažení spoločenského uplatnenia. V 90 percentách prípadov bodový systém pomáha získať klientom dostatočne spravodlivé mimosúdne odškodnenie. Existuje však zhruba 10 percent prípadov, na ktoré daný systém bohužiaľ nestačí. Bodovací systém sa menil pred niekoľkými rokmi.

celý článok tu

 

Ako každý mesiac aj teraz je tu nový článok o našej práci tak nech sa páči. 

Zrážka auta s bicyklom

Každý deň chodím do práce na bicykli, a viem, aké to môže byť nebezpečné. Nedostatok kvalitných cyklochodníkov, ale tiež správanie ostatných účastníkov cestnej premávky sa podpisujú na zvyšujúcom sa počte prípadov, keď je zrazený cyklista.

 

ZMENA ADRESY

od začiatku júla 2014 do ukončenia rekonštrukcie budovy na Predmestskej ulici nás nájdete v nových priestoroch ešte viac v centre Žiliny na adrese Jána Milca 788/5, 010 01 Žilina. 

Tešíme sa na Vašu návštevu.

 

Dopĺňame sieť obchodných zástupcov a spolupracovníkov na celom Slovensku, bližšie informácie nájdete tu.

 

DOTAZNÍK pre posúdenie nárokov

Vážení spolupracovníci,

na základe Vašich požiadaviek sme pripravili novú verziu DOTAZNÍKu pre posúdenie nárokov .

Vyplnením tohto dotazníka zhromaždíte základné informácie od poškodených, ktorí boli zranení pri dopravnej nehode alebo pracovnom úraze, čím urýchlite náš proces posudzovania daného prípadu. Zároveň budete mať istotu, že daný „prípad je Váš“, pretože sme na dotazníku vytvorili miesto aj na Vaše údaje a podpis.

Dotazník  si môžete stiahnuť tu DOTAZNÍK PRE POSÚDENIE NÁROKOV 07-2014.

Stačí vyplniť údaje, podpísať a zaslať:

  1. oscanovaný e-mailom na info@litis.sk alebo
  2. poštou na adresu LITIS odškodnenie, s.r.o., Predmestská 1351/57, 010 01 Žilina, alebo
  3. faxom na číslo +421 41 763 72 29

Pevne veríme, že aj takýmto spôsobom Vám uľahčíme Vašu prácu a urýchlime našu komunikáciu. Uvítame každú Vašu pripomienku, ktorá pomôže zefektívniť naše služby i našu vzájomnú spoluprácu.

 

INTERNÝ POKYN č. 4 účinný od 01.03.2014

Vážení spolupracovníci,

Interným predpisom č. 4 k Zmluve o sprostredkovaní sme pre zachovanie kvality poskytovaných služieb pristúpili k spoplatneniu posudzovania prípadov a zavedeniu kreditného odmeňovacieho systému. Posudzovanie prípadov kedy bol poškodený zranený pri dopravnej nehode bude však aj naďalej zadarmo. 

 

INTERNÝ POKYN č. 3 účinný od 15.02.2014

Vážený spolupracovník,

v prílohe Vám zasielame Interný pokyn č. 3 k Zmluve o sprostredkovaní, ktorým vyzývame k etickému postupu a ohľaduplnosti pri získavaní klientov.

Hlavným cieľom spoločnosti LITIS je POMOC poškodeným, ktorí boli zranení pri dopravných nehodách.

Konkurenčné spoločnosti sa často znižujú k nemorálnym postupom pri získavaní poškodených, kedy ich obchodní zástupcovia využívajú zlý zdravotný stav či stresové situácie poškodených bezprostredne alebo v krátkej dobe po ich dopravnej nehode.

Takéto praktiky považuje spoločnosť LITIS za neprípustné a neakceptovateľné. Týmto dôrazne odmietame postup spočívajúci vo využívaní času krátko po traumatickej skúsenosti, ako aj vo využívaní zlého psychického stavu poškodeného. Apelujeme na Vás, aby ste pri kontakte so zranenými postupovali s potrebnou mierou ohľaduplnosti a pochopenia. Majte prosím na pamäti náš hlavný spoločný cieľ, ktorým je POMOC ľuďom, ktorí boli zranení pri dopravných nehodách, aby získali náhradu za svoje trápenie.

Konkrétne neprípustné postupy nájdete v Internom pokyne č. 3 , v prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.

 

 

  •  

Urobíme všetko, aby ste boli odškodnení!

 

Pomáhame  ľuďom, ktorí boli zranení vinou iného, a pomáhame im naozaj všetkými možnými spôsobmi.

Jedným z týchto prípadov bol aj ten Paľov. Jedného dňa sa vybral na svojom bicykli na hrádzu k Váhu. Z hrádze sa však už nevrátil domov, ale putoval do nemocnice. Paľo totiž kvôli jame na hrádzi vyletel z bicykla a veľmi škaredo sa zranil na hlave. Keď nám jeho mama zavolala, aby sme mu pomohli získať odškodnenie, nezdal sa nám prípad veľmi zložitý. Opak bol však pravdou.

Za stav cesty na hrádzi je zodpovedné mesto Trenčín. To však svoju zodpovednosť za Paľov pád odmietlo, údajne v snahe chrániť daňových poplatníkov. Paľova mama preto kontaktovala redaktorov z televízie, aby tým vyvinula aj mediálny tlak na mesto. V snahe pomôcť vyriešiť tento prípad sme teda pomohli i pri jeho citlivej medializácii. Mesto však svoj alibistický postoj nezmenilo, a tak advokátska kancelária, ktorej služby pre Paľa financujeme, podala žalobu na Okresnom súde v Trenčíne.

Ponaučenie: Naše skúsenosti a odhodlanie vkladáme do každého prípadu naplno.

 

  •  

Prekvapenie

Prekvapenia rovnako ako sneh tak nejako k Vianociam patria. Posledný príbeh roka 2013 bude teda prekvapivý, nebude totižto o našom prípade z minulého mesiaca. Tento príbeh bude o tom, s čím sme sa v roku 2013 stretávali najčastejšie. Bude o prekvapení.

Ponaučenie:  Neviete na čo máte nárok? Nevyznáte sa v paragrafoch (podmienkach) poisťovní? Je to všetko pre Vás zložité? Radi Vám pomôžeme sa zorientovať. Celý príbeh.

 

  •  

Pomáhame zraneným zorientovať sa  

Niet pochýb že dopravná nehoda môže zmeniť život v priebehu niekoľkých sekúnd. Orientácia v zmenenej životnej situácii je vždy veľmi ťažká. Bez pomoci druhých je znovu začlenenie do bežného života ešte ťažšie. Jednou z najdôležitejších úloh je preto uvedomenie si celej situácie.

Ponaučenie:  Zdravie nie je zadarmo a my to vieme. Celý príbeh.

 

  •  

Na čo všetko mám nárok?

Či konkrétna situácia prinesie poškodenému právo na náhradu škody alebo nie, je zložitá otázka. Správne sa s ňou vysporiadať majú problém aj samotné poisťovne. Poisťovňa nám preto nikdy sama od seba neoznámi na čo všetko máme nárok. Žijeme tak v nevedomosti, koľko peňazí nám uteká pomedzi prsty. 

Ponaučenie: Poisťovne Vám nikdy nepovedia všetko… , my áno. Celý príbeh.

 

  •  

Môže vaša obuv zaviniť dopravnú nehodu?

Len veľmi málo ľudí číta návod na použitie a ešte menej ich číta návod na použitie motorového vozidla, ak taký vôbec existuje. Je preto zarážajúce, aké požiadavky na vodiča môže mať jeho poisťovňa. Preto ak Vás list poisťovne naozaj dostal do úzkych a od prekvapenia nezatvárate ústa, nezúfajte. 

Ponaučenie: Nie všetko, čo povie poisťovňa je sväté. Celý príbeh 

 

INTERNÝ POKYN č. 2/2013 účinný od 01.09.2013

Vážení spolupracovníci,

poškodeným v prvom rade pomáhame, a preto od 01.09.2013 znižujeme hornú hranicu našej odmeny na 29,9 %.

Pri komunikácii s poškodeným tak môžete dojednávať odmenu LITISu v rozmedzí 24,9 % až 29,9 %. V prípadoch hodných osobitného zreteľa a po našom odsúhlasení je možné našu odmenu znížiť až na 19,9 %.

Bližšie informácie nájdete v Internom pokyne č. 2/2013 a v prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.

 

 

Neprivolanie polície k dopravnej nehode

Zákony i dohody sa majú dodržiavať, to vie každý. Všeobecné poistné podmienky, ku ktorým ste pristúpili pri podpise poistky, však môžu obsahovať ustanovenia, ktoré zákonom odporujú. Ak ste aj porušili poistné podmienky, nie vždy to musí automaticky znamenať, že vás za to poisťovňa môže „trestať“ krátením poistného plnenia.

Ponaučenie: To, že nezavoláte políciu neznamená, že Vám poisťovňa nemusí zaplatiť. Celý príbeh.

 

  •  

Váš nárok nie je v bezpečí

Nemyslite si, že keď sa s vami poisťovňa hrá hru na poštára je váš nárok v bezpečí.

Pani Katarína zdedila chalupu v malej dedinke na strednom Slovensku. Plánovala ju zrekonštruovať a vytvoriť miesto pre stretnutia priateľov, kde by mohli relaxovať. Preto chcela mať istotu, uzatvorila teda na chalupu poistku. Čo však, keď sa istota zmení na neistotu?

Ponaučenie: Čas plynie v prospech poisťovní.  Celý príbeh.

 

INTERNÝ POKYN č. 1/2013 účinný od 01.08.2013

Vážení spolupracovníci,

Interným pokynom č. 1/2013 k Zmluve o sprostredkovaní sme bohužiaľ boli nútení stanoviť minimálnu výšku nároku 1 000 EUR, od ktorej môžeme poškodeným pomôcť.

V priebehu posledných mesiacov nás totiž doslova „zavalili“ prípady do 1 000 EUR. Takéto škody sa však v 90 % prípadov musia riešiť súdnou cestou, a teda aj naša práca je zaplatená až o niekoľko rokov. Preto z kapacitných dôvodov nie sme momentálne schopní pomôcť každému poškodenému.

Samozrejme, naďalej chceme pomáhať ľuďom aj pri nižších sumách, avšak v súčasnosti až do odvolania už nemôžeme „dotovať“ vybavovanie týchto nárokov, pokiaľ nepresiahnu 1 000 EUR.

Odporúčame Vám zameriavať sa hlavne na odškodňovanie zranených pri dopravných nehodách, pretože tu je možné vybaviť odškodnenie do 1-2 mesiacov, t.j. aj Vaša provízia bude rýchlo vyplatená. Z výnosov z takýchto prípadov potom budeme môcť opäť financovať aj riešenie škodových a poistných udalostí s nízkymi sumami.

Ďakujeme za pochopenie.

 

Na Facebooku sme spustili súťaž Vyhraj 100 EUR za výtlk!. Zapojte sa, zabavte sa a hrajte o 2 x 100 EUR. Podmienky súťaže nájdete v Štatúte súťaže.

 

Nenechajte sa odbiť poisťovňou, keď vám odmietne prevziať výpoveď!

 

Dopĺňame sieť obchodných zástupcov a spolupracovníkov na celom Slovensku, bližšie informácie nájdete tu.

 

Neprivolali ste k nehode políciu a poisťovňa vám plnenie z havarijnej poistky krátila? Domáhajte sa svojich práv!

 

 

Zníženie plnenia z havarijného poistenia

Krátila vám poisťovňa plnenie z havarijného poistenia? Prečítajte si náš článok a možno zistíte, že poisťovňa nekonala správne.

 

 

Výtlky naše každodenné

Vleteli ste do výtlku, ale preplatenia nákladov na opravu sa neviete domôcť? Prečítajte si užitočné rady, ako na to.

 

 

Pozor na poisťovne

Amortizácia a totálne škody – na portáli www.pravda.sk vyšiel dňa 25. 11. 2011 náš článok o postupoch poisťovní, na ktoré si treba dať pozor.

 

 

Deň s FLEETom 2011

Zúčastnili sme sa najväčšieho fleetového eventu na Slovensku, kde svojou prednáškou prispela aj konateľka JUDr. Alžbeta Boriková.