Nemyslite si, že keď sa s vami poisťovňa hrá hru na poštára je váš nárok v bezpečí.

Pani Katarína zdedila chalupu v malej dedinke na strednom Slovensku. Plánovala ju zrekonštruovať a vytvoriť miesto pre stretnutia priateľov, kde by mohli relaxovať. Preto chcela mať istotu, uzatvorila teda na chalupu poistku. Čo však, keď sa istota zmení na neistotu?

Na chalupu nechodili často. Bolo náhodou, že práve v ten večer boli na návšteve u priateľov v tejto dedinke. Vonku u priateľov na dvore zrazu zacítili dym a o chvíľu aj plamene. Chalupa horela. Hasiči zachraňovali strechu do skorého rána. Policajná hliadka ráno zdokumentovala zhorenisko. Nikomu sa našťastie nič nestalo. Pani Katarína hneď ráno zavolala do poisťovne. Tam jej povedali, že spravia obhliadku až o týždeň, vraj to tak bude lepšie. Obhliadku vykonali skutočne až o deväť dní. Od tohto momentu sa poisťovňa začala hrať na mŕtveho chrobáka. Odpoveď na každý list trvala mesiac až dva, pani Katarína sa preto rozhodla napísať sťažnosť priamo generálnemu riaditeľovi poisťovne. Reakcia bola blesková – likvidátor rýchlo vypočítal výšku škody a dokonca vyžiadal číslo účtu na jej poslanie. Miesto plnenia však po týždňoch ticha prišlo len ďalšie oznámenie, že šetrenie poistnej udalosti pokračuje. Poisťovňa sa začala vyhovárať na údajné nezrovnalosti v dokumentácii a na čokoľvek, na čo sa len dalo. Po roku dokonca poisťovňa obvinila pani Katarínu z poisťovacieho podvodu, polícia ale toto nehorázne obvinenie po prešetrení jednoznačne odmietla. Takto sa pani Katarína naťahovala s poisťovňu neuveriteľné dva roky. Len ťažko si predstaviť, ako by žila, keby v dome predtým bývala.

Poistnú zmluvu na chalupu dala pani Katarína skontrolovať svojej známej, ktorá pracuje ako nezávislá poisťovacia agentka. Práve ona jej odporučila LITIS, ktorý pomáha ľuďom aj v takýchto situáciách. Na začiatku sme aj my narazili na neustupujúci odpor zo strany poisťovne. V LITISe sa nám podarilo presvedčiť poisťovňu, že nemá inú možnosť ako zaplatiť pani Kataríne. Po viac ako dvoch rokoch po požiari tak poisťovňa uhradila 12 tisíc EUR. Je to ale len časť z toho, čo pre pani Katarínu ešte chceme získať. Nemáme však veľa času, už o rok musí nová chalupa stáť, inak pani Katarína príde o veľkú časť svojich peňazí. Poisťovňa totiž evidentne úmyselne naťahovala čas, aby pani Katarína nemala možnosť zrekonštruovať chalupu a získať tak poistné plnenie v plnej výške.

 

Súvisiace príbehy:

Neprivolanie polície k dopravnej nehode

Pomáhame zraneným zorientovať sa  

Môže vaša obuv zaviniť dopravnú nehodu?