AKO SME POMOHLI

  • Príbeh mesiac August

Zranení v aute a odškodnenie

Juraj s budúcou manželkou cestovali domov, keď do nich zozadu narazilo auto. Prevrátených na strechu ich vyslobodzovali záchranári. Po prepustení z nemocnice začal Juraj vybavovať opravu svojho auta, preto ho v nemocnici zaujal náš leták.

Keď mi zavolal, doslova sa pýtal: „to ste Vy, tí čo riešite to odškodnenie“. Chcel vedieť koľko môže dostať za svoje zničené auto a či ho opravovať, alebo nie. Potreboval som viac informácii a tak som sa pýtal, čo sa vlastne stalo. Až vtedy som sa dozvedel, že on aj priateľka sa zranili a dokonca boli operovaní.

To že mu nebolo z nášho letáku jasné v čom predovšetkým spočíva naša pomoc, doteraz pokladám za prejav slovenskej prirodzenosti. Keďže nikdy o odškodnení nepočul, myslel si, že sa ho to nemôže týkať, aj keď to na letáku bolo jasne napísané.

Na koniec ale všetko dobre dopadlo, bolestné sme získali v najvyššej zákonnej výške. Pomohla určite aj kvalitná kúpeľná a rehabilitačná starostlivosť.

 

  • Príbeh mesiaca Júl

Zrážka auta s bicyklom

Každý deň chodím do práce na bicykli, a viem, aké to môže byť nebezpečné. Nedostatok kvalitných cyklochodníkov, ale tiež správanie ostatných účastníkov cestnej premávky sa podpisujú na zvyšujúcom sa počte prípadov, keď je zrazený cyklista.

Poučenie: Aj cyklisti, chodci, spolujazdci majú nárok na odškodnenie.  Celý príbeh

 

  • Príbeh mesiaca Jún

Lekársky posudok o bolestnom

Hodnotenie bolestného a trvalých následkov skúsenými lekármi je kľúčové v rámci našej pomoci poskytovanej ľuďom po autonehode. Aby sme našim klientom zabezpečili vždy istotu kvalitného posúdenia utrpených zranení, už niekoľko rokov budujeme stabilnú spoluprácu s narastajúcim počtom špičkových lekárov po celom Slovensku.

Poučenie: Našou prácou je získať pre klienta najvyššie možné odškodnenie, tak aby dostal aj po vyplatení našej odmeny viac, ako keby si to celé riešil sám.  Celý príbeh

 

  • Príbeh mesiaca Máj 

Pracovný úraz

Pracovné úrazy riešime už niekoľko rokov. V máji sme ukončili doteraz najťažší prípad pracovného úrazu. Na začiatku to vôbec nevyzeralo dobre, zamestnávateľ mal totižto evidentný záujem na zbavení sa svojej viny.

Ponaučenie: Riešenie prípadov odškodnenia po dopravných nehodách a pri pracovných úrazoch je až na označenie poisťovne rovnaké. Celý príbeh

 

  • Príbeh mesiaca Apríl 

Platíme za povinné zmluvné poistenie motorového vozidla zbytočne?

Predstavte si situáciu, že si musíte doma platiť za internetové pripojenie, inak by Vám policajti dali mastnú pokutu, pretože je to Vaša povinnosť zo zákona.

Nereálne však? A teraz si predstavte, že si platíte povinné zmluvné poistenie motorového vozidla (tzv. „zákonné poistenie“), lebo inak by ste od policajtov dostali pokutu. Pritom veľmi veľa z nás ani len netuší, načo to poistenie vlastne máme.

Týmto chcem na Vás všetkých teda apelovať o zdieľanie tejto informácie, pretože len tak nebudeme za „internet“ platiť zbytočne. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiac Marec 2014

Informácie o odškodnení

Pred dvoma rokmi sa ranná cesta do práce pána Petra skončila len kúsok od jeho domu. Auto v protismere dostalo šmyk a čelne sa zrazili.

Ponaučenie: Pomôžte Vašim známym a informujte ich, čo to znamená odškodnenie po dopravnej nehode. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca Február 2014

Zranená pri dopravnej nehode

Do bežného života zasahuje dopravná nehoda veľmi kruto a nespravodlivo. Za veľkú väčšinu dopravných nehôd ľudia, ktorí boli pri nich zranení, vôbec nemôžu.

Ponaučenie: Vybavíme preplatenie nákladov na liečenie. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca Január 2014

Urobíme všetko, aby ste boli odškodnení!

Ponaučenie: Naše skúsenosti a odhodlanie vkladáme do každého prípadu naplno. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca DECEMBER 2013

Prekvapenie

Prekvapenia rovnako ako sneh tak nejako k Vianociam patria. Posledný príbeh roka 2013 bude teda prekvapivý, nebude totižto o našom prípade z minulého mesiaca. Tento príbeh bude o tom, s čím sme sa v roku 2013 stretávali najčastejšie. Bude o prekvapení.

Ponaučenie:  Neviete na čo máte nárok? Nevyznáte sa v paragrafoch (podmienkach) poisťovní? Je to všetko pre Vás zložité? Radi Vám pomôžeme sa zorientovať. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca NOVEMBER 2013

Pomáhame zraneným zorientovať sa  

Niet pochýb že dopravná nehoda môže zmeniť život v priebehu niekoľkých sekúnd. Orientácia v zmenenej životnej situácii je vždy veľmi ťažká. Bez pomoci druhých je znovu začlenenie do bežného života ešte ťažšie. Jednou z najdôležitejších úloh je preto uvedomenie si celej situácie.

Ponaučenie:  Zdravie nie je zadarmo a my to vieme. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca OKTÓBER 2013

Na čo všetko mám nárok?

Či konkrétna situácia prinesie poškodenému právo na náhradu škody alebo nie, je zložitá otázka. Správne sa s ňou vysporiadať majú problém aj samotné poisťovne. Poisťovňa nám preto nikdy sama od seba neoznámi na čo všetko máme nárok. Žijeme tak v nevedomosti, koľko peňazí nám uteká pomedzi prsty. 

Ponaučenie: Poisťovne Vám nikdy nepovedia všetko… , my áno. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca SEPTEMBER 2013

Len veľmi málo ľudí číta návod na použitie a ešte menej ich číta návod na použitie motorového vozidla, ak taký vôbec existuje. Je preto zarážajúce, aké požiadavky na vodiča môže mať jeho poisťovňa. Preto ak Vás list poisťovne naozaj dostal do úzkych a od prekvapenia nezatvárate ústa, nezúfajte. 

Ponaučenie: Nie všetko, čo povie poisťovňa je sväté. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca AUGUST 2013

Neprivolanie polície k dopravnej nehode

Zákony i dohody sa majú dodržiavať, to vie každý. Všeobecné poistné podmienky, ku ktorým ste pristúpili pri podpise poistky, však môžu obsahovať ustanovenia, ktoré zákonom odporujú. Ak ste aj porušili poistné podmienky, nie vždy to musí automaticky znamenať, že vás za to poisťovňa môže „trestať“ krátením poistného plnenia.

Ponaučenie: To, že nezavoláte políciu neznamená, že Vám poisťovňa nemusí zaplatiť. Celý príbeh.

 

  • Príbeh mesiaca JÚL 2013

Váš nárok nie je v bezpečí

Nemyslite si, že keď sa s vami poisťovňa hrá hru na poštára je váš nárok v bezpečí.

Pani Katarína zdedila chalupu v malej dedinke na strednom Slovensku. Plánovala ju zrekonštruovať a vytvoriť miesto pre stretnutia priateľov, kde by mohli relaxovať. Preto chcela mať istotu, uzatvorila teda na chalupu poistku. Čo však, keď sa istota zmení na neistotu?

Ponaučenie: Čas plynie v prospech poisťovní.  Celý príbeh.

 

  • Odškodnenie zranenej spolujazdkyne

V lete roku 2012 havarovali na aute štyria kamaráti, pričom na sedadle spolujazdca sa zranilo mladé dievča. Jej sestra sa na LITIS obrátila so žiadosťou o pomoc. Nebola si istá, či vôbec môže dostať odškodnenie za utrpené zranenia, keďže sedela v aute, ktoré šoféroval vinník nehody.

LITIS v priebehu jedného mesiaca získal pre dievča odškodnenie za bolestné viac ako 6 000 EUR. Zranenú čaká druhá operácia, za ktorú jej LITIS zabezpečí ďalšie odškodnenie, ako aj odškodnenie za prípadné trvalé následky.

 

  • Odškodnenie za staršiu dopravnú nehodu

Na LITIS sa obrátil pán, ktorý bol ťažko zranený pri dopravnej nehode ešte v roku 2006. Svoje odškodnenie si vtedy s poisťovňou riešil sám a dostal necelých 4 500 EUR, pretože nepožadoval  odškodnenie za všetky nároky, ktoré mu prináležali. Navyše sa jeho zdravotný stav v priebehu rokov zhoršoval.

LITIS v spolupráci so súdnym znalcom získal pre tohto pána v lete 2012  odškodnenie za trvalé následky vo výške takmer 5 000 EUR a v januári 2013 ďalších cca 11 600 EUR.

Aj keď sa teda na prvý pohľad zdal jeho prípad beznádejne premlčaný, nakoniec sa nám pre tohto pána podarilo získať od poisťovne takmer 16 600 EUR, a tak mu aspoň čiastočne poskytnúť náplasť za zničené zdravie.

 

  • Nízke odškodnenie zo životnej/úrazovej poistky

Chlapec spadol z bicykla a zlomil si hrudný stavec. Keďže chlapec mal uzatvorené životné a úrazové poistenie, jeho matka žiadala od poisťovne odškodnenie (denné odškodné za liečenie z úrazového poistenia). Liečenie zraneného chlapca trvalo cca 150 dní.

Poisťovňa najskôr plnila len za 37 dní, po odvolaní síce doplatila ďalších 13 dní, ale stále to bolo smiešne odškodnenie za dlhodobé liečenie malého chlapca.

Matka chlapca sa preto obrátila na LITIS, ktorý v spolupráci so súdnym znalcom “vybojoval” od poisťovne poistné plnenie za ďalších 77 dní.

 

  • Krátenie faktúry za opravu auta (plnenie z PZP)

Klientovi poškodili predné i zadné dvere na vozidle, po obhliadke poisťovňou si ich dal opraviť v neautorizovanom servise. Faktúru poisťovňa krátila o cca 40 % z dôvodu, že mala byť nadhodnotená.

LITIS po konzultácii so súdnym znalcom vyzval poisťovňu na doplatenie škody spolu s podrobným zdôvodnením  procesu opravy a opodstatnenosti jednotlivých položiek faktúry.

Poisťovňa  na základe výzvy LITISu všetko doplatila. Nebolo potrebné podávať ani žalobu na súd a poškodený mal peniaze do  3 týždňov od prevzatia prípadu LITISom.

 

  • Nezaplatenie celej faktúry za opravu auta (plnenie z havarijného poistenia)

Poisťovňa na 3 krát obhliadala poškodené vozidlo a zakaždým vznikla potreba vynaloženia ďalších nákladov na opravu. Auto si poškodený dal opraviť podľa všetkých obhliadok poisťovne. Poisťovňa však zaplatila náklady na opravu len v rozsahu prvej obhliadky, čo predstavovalo cca 50 % z faktúry za opravu.

LITIS  najskôr vyzval poisťovňu na mimosúdne vysporiadanie, poisťovňa opätovne zvyšné plnenie zamietla. Podala sa žaloba, súd vytýčil prvé pojednávanie.

Poisťovňa ešte pred prvým pojednávaním všetko zaplatila vrátane úrokov z omeškania.

 

  • Krátenie faktúry za opravu auta (plnenie z PZP)

Poisťovňa krátila faktúru za opravu vozidla o cca 50 % s odôvodnením, že náklady na opravu boli nadhodnotené.

LITIS po konzultácii so súdnym znalcom vyzval poisťovňu na doplatenie rozdielu, poisťovňa však odmietla odškodniť klienta v celom rozsahu. Bola podaná žaloba na súd a vydaný platobný rozkaz.

Pred prvým pojednávaním právnik poisťovne navrhol mimosúdne urovnanie a odškodnenie bolo nášmu klientovi poskytnuté.

 

  • Neuznanie škody z PZP

Škoda na vozidle nášho klienta vznikla tak, že zozadu doňho narazilo auto A, keď sa vyhýbalo autu B, ktoré šlo v jednosmernej ceste v protismere. Poškodený si uplatnil náhradu škody v poisťovni A, tá ho odkázala na poisťovňu B, a tá sa zas vyhovorila, že plniť má poisťovňa A.

LITIS najskôr vyzval poisťovňu A mimosúdne, a to s podrobným právnym zdôvodnením, napriek tomu poisťovňa A škodu neuhradila. Bola preto na poisťovňu podaná žaloba na súd.

Hneď po vydaní platobného rozkazu poisťovňa preplatila celú faktúru plus úroky z omeškania.